Upfronts 2004: NBC

Nun denn, hinein ins Vergnügen :). Die Upfronts-Woche beginnt mit NBC.

NBC Universal Upfronts 2004

NBC Universal

Nach dem Exitus von „Friends“ und „Frasier“ braucht das Network mit dem Pfau eigentlich neues Comedy-Blut. Aus den erhofften Sitcom-Blockbustern ist nichts geworden. Interessanterweise nutzt man das Ende der Top-Sitcoms nicht für eine breite neue Sitcom-Offensive sondern startet mit so wenigen Half-Hour Comedies wie schon seit Jahren nicht mehr. Nur zwei neue Sitcoms starten im Herbst so dass im Lineup erstmal nur vier Sitcoms enthalten sind. Ähnliches gilt auch für die „Hour“-Dramen. Nur drei neue Dramen bedeuten dass NBC mit gerade mal fünf neuen Serien insgesamt in den Herbst starten wird. Das ist aber noch lange nicht das Ende der Fahnenstange in Sachen Serien. Für die Midseason und das restliche Jahr bereitet man sieben neue Serien vor, wie NBC (Universal)-Chef Jeff Zucker dann auch deutlich unterstreicht: „Es geht nicht mehr nur um den Herbst“. Man bereitet den Wechsel auf eine „full year“ Programmplanung vor – mit weniger Wiederholungen und mehr neuem Material im ganzen Jahr – ein Trend, den wir dieses Jahr bei allen großen Networks sehen werden. Gleichzeitig sichert man sich langfristig das Bewährte und Erfolgreiche im Programm – wie bereits gemeldet wurden die Woche ja schon die gesamte „Law & Order“ Palette um zwei Jahre verlängert – heute kam nun noch „Scrubs“ dazu. Und mit „Joey“ auf dem ehemaligen „Friends“-Sendeplatz scheint man auch ein Highlight mit Hit-Garantie parat zu haben. Erste Screenings des „Joey“-Piloten kamen bei Presse und Werbeindustrie hervorragend an – man spricht gemeinhin sogar davon, dass diese Sitcom ihren Ursprung „Friends“ um Längen übetrifft. Warten wir’s ab…

Direkt aus der Pressemitteilung der neue Sendeplan ab Herbst 2004 – neue Serien sind in Großbuchstaben:

MONDAY
8-9 p.m. „Fear Factor“
9-10 p.m. „Las Vegas“
10-11 p.m. „LAX“ (neues Flughafen-Drama mit Heather Locklear)

TUESDAY
8-9:00 p.m. „Average Joe“/“THE CONTENDER“ (Reality-Boxen-Casting-Show)
9:00-9:30 p.m. „FATHER OF THE PRIDE“ (CGI/Animation/Special-Effects Show um Löwen in einem Zirkus, mit John Goodman)
9:30-10 p.m. „Scrubs“ (verlängert bis 2006!)
10-11 p.m. „Law & Order: Special Victims Unit“

WEDNESDAY
8-9 p.m. „HAWAII“ (Krimi-Serie — angeblich was anderes, weils in Hawaii spielt)
9-10 p.m. „The West Wing“/„REVELATIONS“ (Bill Pullman als Wissenschaftler, der Beweise für den nahenden Weltuntergang findet)
10-11 p.m. „Law & Order“

THURSDAY
8-8:30 p.m. „JOEY“ (Friends Spin Off)
8:30-9 p.m. „Will & Grace“
9-10 p.m. „The Apprentice 2“
10-11 p.m. „er“

FRIDAY
8-9 p.m. „Dateline NBC“
9-10 p.m. „Third Watch“ – new time
10-11 p.m. „MEDICAL INVESTIGATION“ (u.a. Kelli Williams in einem Drama rund um ein Team hochprofessioneller Ärzte)

SATURDAY
8-11 p.m. „NBC Saturday Night Movie“

SUNDAY
7-8 p.m. „Dateline NBC“
8-9 p.m. „American Dreams“
9-10 p.m. „Law & Order: Criminal Intent“
10-11 p.m. „Crossing Jordan“

Außerdem in der Midseason bzw. im restlichen Jahr:
LAW & ORDER: TRIAL BY JURY
CRAZY FOR YOU (Comedy um zwei vollkommen gegensätzliche Charaktere à la Dharma & Greg)
THE MEN’S ROOM (noch ’ne Comedy um ein paar „Buddy“-Freunde)
MEDIUM (Dramedy um eine Frau, die Tote sieht und hört (hm, „Haunted“, anyone?), produziert von Kelsey Grammer)
THE OFFICE (jüngster Versuch von NBC, eine erfolgreiche BBC-Comedy zu kopieren – angeblich hier mit dem Untertitel „An American Workplace“)

Nicht mehr auf den Schirm zurückkommen werden:
„Boomtown“, „Coupling“, „Ed“, „Frasier“, „Friends“, „Good Morning Miami“, „Happy Family“, „The Lyon’s Den“, „Miss Match“, „The Tracy Morgan Show“ und überraschenderweise auch „Whoopi“. Damit sind die beiden Comedies mit den vermeintlich großen Zugpferden Whoopi Goldberg und Alica Silverstone alles andere als die letztes Jahr erwarteten Hits geworden.

Mehr zum Inhalt der Serien:

LAX

Ab Herbst auf NBC: LAX

Television favorite Heather Locklear („Spin City“) returns to primetime — full-time — in this off-beat dramatic series centered in a world unto itself: a major international airport. Security breaches, tearful reunions, illegal immigrants, missing children, runaway animals, drug busts, drunken pilots — there are countless stories to tell in „LAX.“ Whether it’s the ongoing power struggle between the Airfield Chief (Locklear) and the Terminal Manager (Blair Underwood, „L.A. Law“), the romantic misadventures of the Airline Supervisor Tony (Paul Leyden, „As the World Turns“) or the trial-by-fire of a young, naive Immigration Office clerk Nick (David Paetkau, „Final Destination 2“), viewers will be pulled into this unique world. Then there are the passengers, loading, unloading and passing through each episode. Each week will feature their compelling dramas — from chance encounters between strangers to surprise reunions of long-lost lovers to – „the sky’s the limit.“ Wendy Hoopes („Daria“), Chad Todhunter („Party of Five“) and Frank John Hughes („Band of Brothers“) also star. „LAX“ is from NBC Universal Television. Mark Gordon and writer Nick Thiel are the executive producers. Joe and Anthony Russo („Lucky“) directed the pilot.

sab meint: Hm, die ZDF Doku-Serie „Frankfurt Airport“ war ja seinerzeit wirklich interessant – nach all den Ärzten-, Polizisten-, und Leichenbeschauer-Serien nimmt man jetzt also eine neue Berufgruppe ins Visier. Joh, kann durchaus funktionieren. Heather Locklear funktioniert meiner Meinung auch besser in Dramen als in Comedies. Gespannt bin ich natürlich auch auf Wendy Hoopes. Natürlich kann man sowas mit „cheesy“ Drehbüchern auch schnell ruinieren. Hm, wenn ich bloss wüsste wer dieser Mark Gordon ist. Die IMDb listet gleich ein halbes Dutzend Möglichkeiten…


FATHER OF THE PRIDE

Ab Herbst auf NBC: Father of the PrideAb Herbst auf NBC: Father of the Pride

NBC teams with the creative powerhouse studio that brought the world „Shrek,“ along with some all-star voices, to create a computer-generated-imaging (CGI) series of the highest caliber. Viewers will journey inside the lives of a pride of white lions who perform in the world-famous Siegfried and Roy show and will also explore their lush Las Vegas habitat. The lions are led by zoo-raised Larry (John Goodman, „Roseanne“) and his wife Kate (Cheryl Hines, „Curb Your Enthusiasm“), a showbiz veteran. In fact, Kate’s father, Sarmoti (Emmy winner Carl Reiner, „The Dick Van Dyke Show“), is a Las Vegas legend who is used to headlining the show. However, when Sarmoti’s age begins to catch up with him, he reluctantly passes the crown to Larry — and sets the Las Vegas „neighborhood“ abuzz. Other animals in the mix include a mischievous gopher named Snack (Orlando Jones, „Magnolia“), a karaoke-performing orangutan, and an easily agitated pink flamingo. Oddly enough, their world is a lot like ours – except for the whole talking animals thing. CGI versions of Siegfried & Roy (voiced by Julian Holloway, „Michael Uncle Silas,“ and Dave Herman, „Office Space) will be featured in the series. Danielle Harris („Rugrats Gone Wild“) and Daryl Sabara, „Spy Kids“) also star. „Father of the Pride“ will be the first primetime television show with feature film-quality CGI animation. Created by Jeffrey Katzenberg („Shrek“) and developed by Jonathan Groff („Late Night with Conan O’Brien“), the series is executive-produced by Katzenberg, Groff, Jon Pollack („Spin City,“ „Just Shoot Me“) and Peter Mehlman („Seinfeld“). The series is produced by DreamWorks Television and DreamWorks Animation.

sab meint: Ha, endlich mal was neues. Sprechende Tiere. Nah, im Ernst, eine solche CGI-Serie klingt zumindest vom technischen Standpunkt sehr interessant. Im Ende ist und beibt es aber eine Zeichentrickserie :). Und CGI-Versionen von Siegfried und Roy!? Hm. Aber die Reihe der Produzenten klingt schon beeindruckend. Hoffentlich ist es nicht nur ein Präsentationsprodukt für DreamWorks, sondern auch eine Show mit guten Scripts.


HAWAII

Ab Herbst auf NBC: Hawaii

Hawaii can seduce just about anyone…cops and criminals alike. Murder, drug-running and organized cartels filter through the unique island culture to represent just some of the big-city casework that this big island police force confronts. Where else would cops discover a smoldering torso at the base of an active volcano? The diverse group of cops and detectives may work against a breathtaking backdrop of jungles and seascapes, but they can never take a vacation from the tangle of local and international criminals who constantly cross their paths. It’s never a typical crime scene and these are not TV’s typical cops – which is exactly what makes „Hawaii“ so alluring. Michael Biehn („Terminator“), Sharif Atkins (NBC’s „ER“), Ivan Sergei (NBC’s „Crossing Jordan“), Eric Balfour („Six Feet Under“), Aya Sumika and Cary Tagawa star. Jeff Eastin is the creator and executive producer. Daniel Sackheim („The Lyons Den“) directs. „Hawaii“ is from NBC Universal Television.

sab meint: Okay, warum habe ich jetzt ein „Baywatch Nights“ déja-vu? Ansonsten gibt’s dazu wohl erstmal nichts zu sagen, solange der Pilot unbekannt ist. Auf Anhieb klingt es stark nach „just another cop show“.


REVELATIONS

Ab Herbst auf NBC: Revelations

Bill Pullman („Independence Day“) stars as a scientist faced with the toughest personal, professional and philosophical challenges of his life. Dr. Richard Massey is searching for reasonable explanations — to explain signs that seem to indicate the apocalyptic end as foretold in Scriptures is in motion. To save humanity, Massey will have to let go of scientific facts and embrace faith. His first step in his quest to conquer the impending evil is to align himself with a nun (Natascha McElhone, „Solaris“) whose devout beliefs are unshakeable. Despite many obstacles, including their own fears and doubts, the two remain determined to prove that Man can regain control of fate. Time is literally running out in their thrilling, fast-paced race around the globe to thwart Armageddon — and restore hope. Michael Massee („Se7en“), newcomers Chelsea and Britney Coyle and Tobin Bell („The Road to El Dorado“) also star. „Revelations“ is a production of Pariah. Vivian Cannon and Jessika Borsiczky will oversee the project for Pariah. „Revelations“ is directed by David Semel (NBC’s „American Dreams“).

sab meint: Interessantes Konzept, gute Darsteller. Die Story erinnert zwar etwas an die gefloppte Serie „Odyssee 5“ (Raumschiff Besatzung reist zurück in die Zeit, um die Erde zu retten), aber das muss nichts schlechtes sein. Der Subplot rund um den Glaube scheint mir etwas dubios, aber warten wir’s ab. NBC bezeichnet „Revelations“ als „limited series“ – also eine Serie die von vorneherein nicht für mehrere Seasons geplant ist. Wieviel Episoden es werden sollen, ist aber wohl noch unklar, sechs Episoden sind jedenfalls schon geordert.


JOEY

Ab Herbst auf NBC: Joey

The still-single Friend strikes out on his own as Emmy nominee Matt LeBlanc reprises his „Friends“ role as charming Joey Tribbiani in this spinoff that continues the beloved „Friends“ tradition. LeBlanc is backed by the award-winning writers and director who contributed to the unforgettable „Friends“ phenomenon. Joey leaves New York for Hollywood in order to take his acting career to the next level. He also says goodbye to a time when his friends were his family and welcomes the chance to turn his family into his friends. After reuniting with his high-strung sister Gina (Drea de Matteo, „The Sopranos“), Joey moves in with Michael (Paulo Costanzo, „Road Trip“), his 20-year-old genius nephew, who unbelievably is literally a rocket scientist. However, what Joey lacks in book smarts he makes up for with people smarts – making him the best new friend his nephew could ask for. Ashley Scott („Birds of Prey“) also stars as Joey’s attractive neighbor. „Joey“ is produced by Warner Bros. Television. Kevin S. Bright („Friends“) returns as executive producer and director; Shana Goldberg and Scott Silveri (both „Friends“) also return as executive producers and writers.

sab meint: Auf Matt LeBlanc ruhen wohl alle NBC-Hoffnungen auf einen neuen Sitcom Hit. Und erste Screenings scheinen auch zu bestätigen, dass diese Hoffnungen nicht enttäuscht werden. „Joey“ dürfte die am meisten beachteste neue Sitcom des Herbstes sein. Lassen wir uns mal überraschen, Potential hat der Charakter jedenfalls – „Joey“ könnte der zweite „Frasier“ werden.


Medical Investigation

Ab Herbst auf NBC: Medical Investigation

Based on true accounts, these are the stories of the National Institute of Health, America’s most elite unit of medical experts. But these doctors don’t operate in a hospital. At a moment’s notice, they’re summoned anywhere in the country, authorized to take over treatment of any case. Each assignment is a life-or-death rescue against time and the leader is Stephen Connor (Neal McDonough, „Boomtown“), a doctor consumed by his job — with a broken marriage to prove it. Equally passionate Dr. Natalie Durant (Kelli Williams, „The Practice“) is the heart and soul of the team. Investigations are complicated by a harried government administrator who consistently pushes Bowman to go by the book, — which is unlikely to happen. Completing the unit are a chief investigator Troy Winbush („John Q.“), the team’s press liaison (Anna Belknap, „The Handler“) and a young doctor (Christopher Gorham, „Jake 2.0“) new to the team. A saltshaker, a cigarette butt, a flower petal — anything could be the clue to crack the case. Part cop show, part medical drama – and a great hour of mystery. Michelle Ashford, Bob Cooper and Scott Vila are executive producers for this series from Paramount Network Television and NBC Universal Television. The pilot episode was written by co-executive producer Jason Horwitch and Michelle Ashford.

sab meint: Hmmmm, Kelli Williams! ;-). Sie war schon ein Hauptgrund, „The Practice“ zu schauen – hoffentlich wird es nicht der einzige Grund, um auch dieses Ärzte-Drama zu verfolgen. Gut auch zu sehen, dass Christopher Gorham nach dem „Jake 2.0“ Flop so schnell wieder einen Job gefunden hat). Klingt auch so, also wollte man etwas im CSI-Revier wildern.


MEDIUM

Ab Herbst auf NBC: Medium

In this drama, Allison Dubois (Patricia Arquette, „Stigmata,“ „Flirting with Disaster“) sees dead people – and in fact, she hears them constantly too. No, she’s not crazy, although her husband Joe (Jake Weber, „U-571“), a rocket scientist, thought that was a possibility at first. So did Allison herself, until she realized that her „gift“ could not only change fate — but provide justice for those who no longer had a voice. Don’t think Allison is totally comfortable with all of this — in fact, she’s as creeped out as everyone else. Imagine a dead father-in-law popping up unexpectedly at the foot of someone’s bed. Plus, there are the jarring slices of disturbing crime scenes that pepper Allison’s thoughts, added to her ability to sometimes know exactly what those around her (dead or alive) are thinking. Luckily, Allison has a great sense of humor along with her sixth sense. Even Joe, whose whole career is based on logic and fact, has become a bemused believer. The real challenge is convincing law enforcement agencies around the country that Allison is the real deal. „Medium“ is from Picturemaker Productions and Grammnet Productions in association with Paramount Network Television. Glenn Gordon Caron („Moonlighting“) and Kelsey Grammer („Frasier“) are executive producers.

sab meint: „I see dead people“. Erinnert sich noch wer an den UPN Flop „Haunted“ mit Matthew Fox? Das scheint mir doch sehr in diese Richtung zu gehen – nur mit etwas mehr Humor.


Crazy For You

Ab Herbst auf NBC: Crazy for you

Welcome to the funny and highly unusual courtship of New Yorkers Nate (Josh Cooke, „Century City“) and Marni (Emmy winner Jennifer Finnigan, NBC’s „Crossing Jordan“). On the surface, they couldn’t appear more different; Nate’s the heir apparent to a long line of geniuses whose mental ability has caused them all to go insane. Then there’s Marni, an occupational therapist and perpetual optimist, who ponders whether to take one more dip in the city’s dating pool. Somehow, they meet and ironically find a connection that could become love. Although he’s negative to a fault, she’s likewise positive to a fault, so these total opposites may just be made for each other. Now they just have to figure that out if they don’t get in the way first. Darius McCrary („Kingpin“), Tammy Lynn Michaels („The L Word“) and Tom Poston („Newhart“) also star. Eileen Heisler and DeAnn Heline („Three Sisters“) wrote the pilot and serve as executive producers. Gary Halvorson (NBC’s „Friends,“ „Everybody Loves Raymond“) directs the pilot for this series from NBC Universal Television.


THE MEN’S ROOM

Ab Herbst auf NBC: CTHE MEN'S ROOM

Along a sunlit stretch of Southern California beachfront paradise co-exist the not-always-idyllic lives of next-door neighbors Charlie (Scott Cohen, „The Practice“), Bob (John Cho, „American Pie“) and Michael (Eric Lively, „Uprising“). Charlie — 42 and married for 20 years — wonders if life, love and those gorgeous, young roller-blading babes are passing him by. At the other end of the generational spectrum, Michael is 22 going on 50-something, trying to be less „responsible“ and a lot more „fun.“ Both men have no clue how to grasp the happiness that eludes them, so they turn to Bob, a 32-year-old budding male guru, in this comedy about guys helping guys be better guys. Suzanne Cryer („Two Guys, a Girl and a Pizza Place“) and Shelly Cole („Prey for Rock“) also star. „The Men’s Room“ is produced by NBC Universal Television. Danny Zucker is the executive producer and writer. Marc Cendrowksi is the director of the pilot.


Hier geht’s zur offiziellen NBC-Seite: http://www.nbc.com/nbc/Primetime_Preview_04_05/

All images and photos copyright © 2004 NBC, Inc.

2 Antworten

  1. 1
    redlock schrieb:

    Mal abwarten wie sich die Sache so entwickelt. Es wird im Mai immer alles gross angekündigt, und im November, nach 8 Wochen der neuen Saison ist 2/3 der Serien schon Vergangenheit. Was hatte NBC sich nicht alles von Miss Match und den comedies letztes Jahr versprochen.

  2. 2
    redlock schrieb:

    Bei wem liegen in Deutschland eigentlich z.Z. die free-tv Rechte an Serien von NBC Universal Television?

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