Upfronts 2005: NBC
Es geht wieder los: In den nächsten fünf Tagen wird das Schicksal vieler Serien bekanntgegeben und zahlreiche neue Projekte von den US-Networks gehypt. Im Gegensatz zum letzten Jahr gibt es weniger neue „scripted“ Shows über den Sommer, die meisten neuen und alten Serien werden wohl frühestens Ende August, September starten (mit Ausnahme der Cable-Networks, die schon seit jeher nicht dem üblichen „Season“ Schema folgen). Schon im November wird sich dann die Spreu vom Weizen getrennt haben und man kann erste Aussagen über die Zukunft diverser TV-Projekte treffen.
Aber nun zurück in die Gegenwart: Heute hat NBC traditionell den Reigen der Upfront-Präsentationen eröffnet.
Abgesetzte Serien
American Dreams
Committed
Father of the Pride
Hawaii
LAX
Last Comic Standing
Law & Order: Trial By Jury
Medical Investigation
Revelations
Third Watch
Verlängerte Serien
The Apprentice
Crossing Jordan
ER
Joey
Las Vegas
Law & Order
Law & Order: Criminal Intent
Law & Order: Special Victims Unit
Medium
Scrubs (Midseason)
The Office
The West Wing
Will & Grace
Neue Serien
E-Ring (13 Episoden) – Action Drama um alltägliche Krisen im Pentagon. Sozusagen das Gegenstück zum „West Wing“ ;-). Von Jerry Bruckheimer, mit Benjamin Bratt, Sarah Clarke und Dennis Hopper
Fathom (13 Episoden) – Sci-Fi Drama um eine ausserirdische Lebensform von der Venus, die sich in den Meeren unseres Planets einnistet. Erst nach einiger Zeit stellt sich heraus, dass diese augenscheinlich so friedliche Kreaturen es darauf anlegen, das Klima der Erde umzuwandeln um es kompatibler mit ihren eigenen Bedürfnissen zu machen.
Inconceivable (13 Episoden) – Medizin-Drama um eine Klinik, die sich auf künstliche Befruchtungen spezialisiert hat. Es geht um die moralischen und ethischen „Grauzonen“, in denen Wissenschaftler an die Grenzen der Gesetze gehen.
Earl (13 Episoden) – Comedy mit Jaime Pressly und Jason Lee um einen etwas stupiden Typen der im Lotto gewinnt und all seine Fehler im Leben korrigieren will.
Four Kings (13 Episoden, Midseason) – Comedy mit Seth Green um eine Gruppe von Twentysomethings in New York, die noch nicht so recht mit dem Erwachsenwerden zurechtkommen.
Thick and Thin (13 Episoden, Midseason) – Comedy um eine übergewichtige Frau (Jessica Capshaw), die nun dünn ist.
Programmplan
Tag | 20 Uhr | 20:30 Uhr | 21 Uhr | 21:30 Uhr | 22 Uhr | 22:30 Uhr |
Montag | Fathom | Las Vegas | Medium | |||
Dienstag | Biggest Loser | Earl | The Office | L&O: SVU | ||
Mittwoch | Apprentice: Martha Stewart | E-Ring | L&O | |||
Donnerstag | Joey | Will & Grace | Apprentice | ER | ||
Freitag | Three Wishes (Reality) | Dateline | Inconceivable | |||
Samstag | Spielfilm | |||||
Sonntag | West Wing | L&O: CI | Crossing Jordan |
(Neue non-Reality Serien in Fettdruck)
Mein Senf
So sieht also das „Notfall“-Programm von NBC aus, mit dem man den diesjähigen Überraschungserfolg von ABC imitieren will. Und mir drängt sich das Gefühl auf, dass man hier auf Brechen und Biegen zum Erfolg kommen will — man sucht das Heil fast ausschließlich in Drama-Serien — und der Großteil davon auch noch mit einem leichten Sci-Fi- oder zumindest Action-Touch. Und genau das ist das Problem: NBC reitet nur auf der Welle, aber neue Trends schaffen sie nicht (genau das gelang aber ABC mit „Lost“ und den „Housewives“).
Und alles was letztes Jahr nicht ganz rund lief, fällt nun „hinten runter“. Erstes Opfer war die überraschende Absetzung von „L&O: Trial by Jury“: Schön, die Serie lief zwar mau an, aber das war bisher bei allen L&O-Serien so. Und in Syndication lechzen die kleinen Stations immer noch nach neuen Folgen aus dem L&O-Franchise. „West Wing“ darf seine letzte Season gegen den ABC-Quotenerfolg „Extreme Makeover: Home Edition“ am frühen Sonntag Abend um 20 Uhr aushauchen (sofern ABC nichts an seinem Sonntag-Schedule ändert). Immerhin war man so gnädig und hat es nicht direkt gegen die Housewives gesetzt. Aber 8 Uhr ist schon ziemlich früh für „West Wing“. Und dann schwarnt einem Böses wenn man sich anschaut, wie beiläufig „Scrubs“ in die Midseason (oder später) abgeschoben wurde. Das kommt zumindest für mich völlig überraschend und hier gilt es erstmal abzuwarten, ob NBC eine Begründung für diese Verschiebung rausrücken wird — eventuell ja auch etwas triviales wie Probleme mit dem Drehplan.
Interessant ist, dass NBC entgegen der Erwartung vieler „Spekulanten“ bei seinem Donnerstag-Comedy Lineup bleibt. Auch ich hatte damit gerechnet, dass „Joey“ vom Donnerstag abgezogen wird. Nun bleibt erstmal alles beim Alten.
Zu den neuen Shows: Wie üblich ignoriere ich den Reality-Krempel (Martha Stewart!?! Ugh!). Ehrlich gesagt gehört „Fathom“ zu einer meiner Top-Favoriten unter den Newcomer-Serien dieses Jahr. Natürlich kenne ich bisher auch nicht mehr als die NBC-Inhaltsangabe (Ein ausserirdisches Lebewesen macht sich in unseren Meeren breit) — aber sie spricht zumindest meine persönlichen Interessen an (jepp, als gelernter Geek mag ich Sci-Fi Shows ;-)). Die Gretchen Frage ist aber wie üblich: Ist es auch gut gemacht? Weder Cast (Lake Bell („Boston Legal“), Jay R. Ferguson ) noch Crew (Josh and Jonas Pate („Dragnet“)) lassen bei mir irgendwelche große Hoffnungen aufkeimen. Vor allem so früh abends um 8 — aber schließlich läuft „Lost“ ja auch um 8 (dienstags).
E-Ring: „Threat Matrix“, anyone? Naja, immerhin hat diese Show Dennis Hopper im Cast-Kontigent und einen Jerry Buckheimer als Executive Producer. Wobei Hopper seinen Zenit wohl mittlerweile deutlich überschritten hat. Das sagte man von einem gewissen Kiefer Sutherland vor ein paar Jahren auch. Aber Martha Stewart als Lead-In? NBC wird sicherlich einiges an Promotion für die Show verpulvern, daher gebe ich der Serie zumindest mal gute Aussichten auf einen erfolgreichen Start.
Inconceivable: Ich bitte euch. Da setzen sie „Medical Investigation“ ab und nehmen gleich wieder so einen Schrott ins Programm!?
Die komplette Pressemeldung
NBC INTRODUCES SIX NEW PRIMETIME SERIES FOR 2005-06 FALL SCHEDULE WITH ACCENT ON FRESH FACES, INNOVATIVE CONCEPTS AND PROVEN RETURNING SERIES
‚MY NAME IS EARL‘ JOINS NBC’S COMEDY LINEUP; NEW DRAMAS ARE ‚E-RING,‘ ‚FATHOM‘ AND ‚INCONCEIVABLE‘
‚THE APPRENTICE: MARTHA STEWART‘ AND ‚THREE WISHES‘ ARE NEW UNSCRIPTED SERIES
NEW YORK – May 16, 2005 – NBC is emphasizing originality and big ideas in its 2005-06 Fall primetime schedule with a lineup of three new drama series, one new comedy and two unscripted series – continuing its tradition of fresh faces and innovative concepts built on a strong foundation of quality returning series.
The annual program announcement was made today by Jeff Zucker, President, NBC Universal Television Group and Kevin Reilly, President, NBC Entertainment, before the advertising community, affiliates and press at Radio City Music Hall.
„We’re very excited and encouraged by the lineup we’re presenting today,“ said Zucker. „I’m confident that we have addressed our schedule needs and will continue to excel in drawing the advertiser-friendly, upscale viewers who have come to appreciate NBC’s quality brand of programming.“
„NBC viewers will see fresh talent and bold, original concepts in our new series next year,“ said Reilly, „Our goal is to create real excitement, especially at 8 p.m., which will pay dividends throughout each night. We’re eager to be number one again, and this freshman class, combined with NBC’s powerful core schedule and recent successes like „Medium,“ „The Biggest Loser“ and „The Office,“ represent a major step toward getting there.“
Highlights of the 2005-06 season include the new dramas: „E-Ring“ (Wednesdays, 9-10 p.m. ET), a suspenseful drama from standout producer Jerry Bruckheimer set inside the Pentagon that stars Benjamin Bratt (NBC’s „Law & Order“) and Dennis Hopper („Speed“); „Fathom“ (Mondays, 8-9 p.m. ET), an ambitious action-adventure about a mysterious new form of sea life that begins to appear in oceans all over the earth; and „Inconceivable“ (Fridays, 10-11 p.m. ET), a serialized ensemble drama set inside a fertility clinic, starring Jonathan Cake („Fallen“) and Ming-Na (NBC’s „ER“).
The new comedy being added in the fall is the smart, fresh „My Name Is Earl“ (Tuesdays, 9-9:30 p.m. ET), starring Jason Lee („Almost Famous“), as a young man who has taken one too many wrong turns on the highway of life but is now determined to make amends.
In keeping with NBC’s strategy of launching series all year long, additional new comedies for next season include „Four Kings,“ from Emmy Award winners David Kohan and Max Mutchnick, the creators of „Will & Grace,“ and „Thick and Thin,“ from multi Emmy-Award-winning producer Lorne Michaels, and starring Jessica Capshaw („The Practice“) as a once overweight woman who embarks on a new journey as a fit and newly single woman.
The fall lineup also includes two new unscripted series, „The Apprentice: Martha Stewart“) on Wednesdays (8-9 p.m. ET) and „Three Wishes“ on Fridays (8-9 p.m. ET), hosted by popular recording artist Amy Grant.
Fan favorites „Scrubs“ and „Fear Factor“ will also return to the NBC schedule at some point next season.
Additional Fall schedule changes include the move of four-time Emmy winner „The West Wing“ to Sundays (8-9 p.m. ET); and the return of the critically acclaimed freshman comedy „The Office“ on Tuesdays (9:30-10 p.m. ET). „Dateline NBC“ moves up an hour on Fridays (to 9-10 p.m. ET).
(Please see accompanying release for details of NBC’s longform programming for 2005-06).
Following is NBC’s primetime series schedule for the Fall 2005-06 season. Nightly strategy and show descriptions follow (all times are Eastern).
NBC PRIMETIME SCHEDULE FOR 2005-06
*New programs in CAPS (with the exception of „ER“)
MONDAY
8-9 p.m. „FATHOM“
9-10 p.m. „Las Vegas“
10-11 p.m. „Medium“
TUESDAY
8-9 p.m. „The Biggest Loser“
9-9:30 p.m. „MY NAME IS EARL“
9:30-10 p.m. „The Office“
10-11 p.m. „Law & Order: Special Victims Unit“
WEDNESDAY
8-9 p.m. „THE APPRENTICE: MARTHA STEWART“
9-10 p.m. „E-RING“
10-11 p.m. „Law & Order“
THURSDAY
8-8:30 p.m. „Joey“
8:30-9 p.m. „Will & Grace“
9-10 p.m. „The Apprentice“
10-11 p.m. „ER“
FRIDAY
8-9 p.m. „THREE WISHES“
9-10 p.m. „Dateline NBC“ (new time period)
10-11 p.m. „INCONCEIVABLE“
SATURDAY
8-11 p.m. „NBC SATURDAY NIGHT MOVIE“
SUNDAY
7-8 p.m. „Dateline NBC“
8-9 p.m. „The West Wing“ (new day and time)
9-10 p.m. „Law & Order: Criminal Intent“
10-11 p.m. „Crossing Jordan“
NIGHT-BY-NIGHT PRIMETIME STRATEGY
MONDAY
„Fathom,“ one of the season’s most ambitious new series, will launch a night of great dramas on NBC, occupying a time period that has been established as an optimal place for family viewing on NBC. „Las Vegas“ one year ago was television’s number one freshman drama in adults 18-49 and is this season’s number one sophomore drama – continuing to deliver a young, upscale audience, despite facing intense competition. „Medium“ — one of the most successful new dramas this season — improved NBC’s 10:00 p.m. performance by nearly 100 percent and delivered the network’s highest rating for a Monday drama in 15 seasons.
TUESDAY
„The Biggest Loser,“ which quietly became one of the biggest winners of this past season (improving ratings in that hour versus other regular programming by 116 percent), has potential to open the night strongly. At 9:00 p.m., „My Name Is Earl“ is an innovative, irreverent, single-camera comedy that should work well as a lead-in to the critically hailed „The Office“ (television’s most upscale comedy). The night concludes with the winning „Law & Order: Special Victims Unit,“ which this season delivered its biggest 18-49 audience ever and NBC’s most dominant time period win in the history of People Meters.
WEDNESDAY
NBC alters its usual Wednesday-night landscape of three consecutive dramas by opening with the unscripted drama „Martha Stewart: The Apprentice,“ a buzz-worthy extension of a great franchise that’s aimed at jump-starting the night. Executive producer Jerry Bruckheimer’s new drama „E-Ring“ features high-stakes, theatrical-style action and an appealing cast. NBC’s venerable „Law & Order“ assumes its usual spot on Wednesdays for a 16th year. The drama took on the challenge of intense competition this season and held its own, continuing to dominate the hour in upscale viewers.
THURSDAY
This season, NBC’s Thursday lineup was the most upscale night on network television in adults 18-49 living in homes with incomes of $75,000 or more. „Joey“ returns as the season’s number one new fall comedy and Emmy winner „Will & Grace“ enters its final season, having delivered its best season ever in upscale demographics. „The Apprentice“ with Donald Trump remains solidly upscale while „ER“ – entering its 12th season still on target creatively — continues to provide choice demographic delivery at night’s end. The medical drama has been NBC’s number one drama for every one of its 11 seasons.
FRIDAY
A reconstituted Friday night includes the emotionally powerful unscripted series „Three Wishes“ leading into „Dateline NBC,“ which makes its return to the 9:00 p.m. hour it long inhabited. „Inconceivable“ is a new serialized drama set in a fertility clinic that has contemporary appeal for young married adults as it sifts through thorny ethical and emotional issues.
SATURDAY
Box office hits such as „Chicago,“ „The Italian Job“ and „Scary Movie“ make their premiere on NBC as the network shifts back to the long tradition of broadcasting movies on Saturdays. Additionally, NBC will occasionally schedule repeat episodes of current series to expose viewers to programs they otherwise might not have the chance to see.
SUNDAY
„Dateline NBC“ once again opens NBC’s Sunday, while the addition of a newly re-energized „The West Wing“ should also reinvigorate NBC’s fortunes at that hour. The balance of Sundays remains the same with „Law & Order: Criminal Intent“- showcasing Chris Noth as he returns to join series star Vincent D’Onofrio in the brand that made him a star. „Crossing Jordan“ caps off the week for NBC having retained 98% of its 18-49 lead-in to keep NBC a competitive number two in the hour.
2005-06 NEW SERIES DESCRIPTIONS
New Comedies
„MY NAME IS EARL“ –Earl (Jason Lee, „Almost Famous,“ „Chasing Amy“) has taken one too many wrong turns on the highway of life. A bully and a low-rent crook, Earl wins a lottery and after an epiphany, he is determined to turn his good fortune into a life-changing event as he sets out to right all the wrongs from his past. Despite his seemingly limited intelligence, he is oddly effective — and ultimately, the comedy series, like Earl himself, has a voice and style all its own. Written and executive-produced by Greg Garcia („Yes, Dear“), „Earl“ also stars Jamie Pressly („Not Another Teen Movie“) as Earl’s wife Joy, Ethan Suplee („Cold Mountain“) as his hapless brother, and Nadine Velazquez („The Bold and the Beautiful“) as a hotel maid whom the brothers befriend. „My Name Is Earl“ is produced by Twentieth Century Fox Television.
Additional Comedies
„FOUR KINGS“ — Emmy Award winners David Kohan and Max Mutchnick, creators of the award-winning comedy „Will & Grace,“ present „Four Kings,“ an exploration of four lifelong friends on the cusp of adulthood: Barry (Seth Green, the „Austin Powers“ franchise, „The Italian Job“), Bobby (Shane McRae, „One Life to Live“), Ben (Josh Cooke, „Committed“) and Jason (Todd Grinnell, „The Dangling Conversation“) couldn’t imagine life without one another. Since childhood, these bosom buddies haven’t spent so much as a birthday apart, but when Ben’s grandmother, who dubbed them the „Four Kings of New York,“ passes away, Ben inherits her apartment and decides to share it with his lifelong friends. But despite the comfort of their posh new surroundings and efforts to cling to their youth, adulthood begins drawing these Four Kings knee-deep into situations that aren’t always easy to escape in this honest exploration of life-term friendship. „Four Kings“ is produced by KoMut Entertainment in association with Warner Bros. Television. David Kohan and Max Mutchnick are the creators and executive producers. James Burrows („Will & Grace,“ „Friends“) directed the pilot.
„THICK AND THIN“ — From multi Emmy-Award winning producer Lorne Michaels‘ Broadway Video Television comes this half-hour comedy about Mary (Jessica Capshaw, „The Practice“), a formerly fat woman who embarks on a new journey as a fit and newly single woman. That’s easier said than done, however, when Mary’s family and friends still see her as her former self. They include her overweight mother (multiple Emmy winner Sharon Gless, „Cagney and Lacey“), her overweight younger sister (newcomer Amy Halloran), her father (Martin Mull, „Roseanne“), and her weight-loss program buddy (Mel Rodriguez, „Panic Room“). But it is at the pool-and-spa company franchise she owns in suburban Florida that she finds her most unlikely confidant, her brother-in-law (Chris Parnell, NBC’s „Saturday Night Live“), the company’s „leotard-ed“ spokesperson named „Captain Chlorine.“ When a cringe-worthy misstep lands her in bed with her ex, she realizes that getting thin was less about pleasing others — and more about being comfortable in her own skin. Emmy Award winner Paula Pell („Saturday Night Live“) is the series‘ creator and writer of the pilot. The executive producers are Lorne Michaels (NBC’s „Saturday Night Live“) and JoAnn Alfano („The Tracy Morgan Show“). Gail Mancuso („Roseanne“) directed the pilot. „Thick and Thin“ is from by Broadway Video Television in association with NBC Universal Television Studio.
New Dramas
„E-RING“ — Executive producer Jerry Bruckheimer („CSI“ franchise), Oscar-nominated director/producer Taylor Hackford („Ray“) and stars Benjamin Bratt („Traffic,“ „Law & Order“) and Dennis Hopper („Easy Rider,“ „Speed“) join forces in this pulsating drama set inside the nation’s ultimate fortress: the Pentagon. It’s a hub of highly explosive conflicts between American military heroes and the civilians to whom they report — a world where crises can escalate into life-and-death climaxes, for individuals or entire nations. Viewers witness critical decisions by intelligence officers in the war room and the execution of these decisions by covert special ops on the battlefield. The number-one mission is survival of the state – an often-delicate balance between protecting the homeland and protecting either all of mankind or the life of a lone soldier. Jerry Bruckheimer Television in association with Warner Bros. Television produces „E-Ring.“ Thirty-time Emmy nominee Bruckheimer serves as executive producer along with Jonathan Littman („The Amazing Race,“ „CSI: NY“) and David McKenna („S.W.A.T.,“ „Blow“). McKenna also wrote the pilot, which was directed by Hackford.
„FATHOM“ — Ever wonder what life would be like if a new form of sea life began to appear in locales all over the earth? In this expansive drama, those who are about to find out include some naval officers in the South Antarctic Sea, a family in San Diego, scientists from the Oceanographic Institute in Monterey, and fishermen in the Gulf of Mexico. The seemingly innocent creatures they find are beautiful and kids may even want to play with them — but is there something more to them? One thing’s for sure – they’re full of surprises as viewers can embark on this unfathomable journey to discover what might be lurking in the sea. Lake Bell („Boston Legal“) stars as Daughtery Carstarphen, along with Jay R. Ferguson („Judging Amy“) as Richard Owen, Rade Serbedzija („Snatch“) as Dr. Aleksander Cirko, and Carter Jenkins („CSI: NY“) as Miles. „Fathom“ is from NBC Universal Television Studio and was created by Josh and Jonas Pate („Dragnet“), who also serve as executive producers.
„INCONCEIVABLE“ — Come inside the world of the doctors of the Family Options Fertility Clinic in this ensemble drama, where one of the most complicated questions is to conceive — or not to conceive. Assuredly, theirs is a noble quest as they help desperate couples give birth; however, clinic co-founders Dr. Malcolm Bower (Jonathan Cake, „Fallen“) and Rachael Lew (Ming-Na, NBC’s Emmy-winning „ER“) and their staff, including psychologist Lydia Crawford (guest-starring Alfre Woodard, „Beauty Shop“), Nurse Patrice (Joelle Carter, „American Pie 2“), office manager Marrissa (Mary Catherine Garrison, „How to Deal“) and attorney Scott (David Norona, „Mr. Sterling“) are not above their own occasional adventures involving sex, deception and secrets. As viewers navigate through the ultrasound and super-egos, the missing frozen embryos and impending malpractice suits, it’s positively clear that life inside this clinic is anything but sterile. „Inconceivable“ is a Tollin-Robbins production in association with Touchstone Television. Mike Tollin („Smallville“), Brian Robbins („Smallville“), Joe Davola („Smallville“), Oliver Goldstick („Desperate Housewives“) and Marco Pennette („What I Like About You“) serve as executive producers.
New Unscripted Series
„THE APPRENTICE: MARTHA STEWART“ — „The Apprentice: Martha Stewart“ will retain the general format of the original alternative series, including weekly eliminations; however, the style and feel of this new show will be tailored to Martha Stewart’s personality and brand identity. The tasks will be centered around Stewart’s areas of expertise: media, home renovation, entertaining, design, merchandising, technology and style. Stewart will bring her own sensibilities and creativity to the elimination process which will feature two of her most trusted colleagues who help her make the decision each week. Mark Burnett is creator and executive producer of „The Apprentice: Martha Stewart.“ Donald J. Trump and Jay Bienstock are also executive producers. Conrad Riggs and Kevin Harris are co-executive producers.
„THREE WISHES“ — Five-time Grammy-winning recording artist Amy Grant („Rock of Ages…Hymns & Faith“) stars in this hour-long, unscripted series in which she leads a team of experts to a small town to „grant“ wishes to help make the hopes and unbelievable dreams of deserving people come true. Viewers will follow some of the town folks‘ deeply personal and heartwarming stories as Grant and her team transform these hopes into a life-changing reality. The full spectrum of wishes ranges from paying tribute to an unsung hero to helping a despairing family in the grip of a loved one’s life-threatening medical crisis. Additional „wish“ examples include: tearful reunions with long-lost relatives; living out a mind-blowing sports fantasy, and helping to save a dedicated teacher’s job. Carpenter Carter Oosterhouse („Trading Spaces“), contractor Eric Stromer („Clean Sweep“) and architect Amanda Miller („Knock First“) comprise Grant’s team of experts. Andrew Glassman (NBC’s „Average Joe 1-4“) and Jason Raff (NBC’s „Average Joe 1-4“) are the executive producers, and Tony Croll (NBC’s „Average Joe“) is the director of this pilot from Glassman Media and NBC Universal Television Studio.
16. Mai 2005 um 23:34 Uhr
Ein ganz großes Dito! „Fathom“ klingt am Besten (wobei dieses ganze Klima-Gezeugs auch recht an den Haaren herbeigezogen wirkt) – der komplette Rest ist nichts für mich.
17. Mai 2005 um 00:42 Uhr
Man fühlt sich in die Zeit zurückversetzt, als bei NBC noch sechsmal pro Woche (gelegentlich sogar an allen sieben Wochentagen) Dateline lief. Die Hälfte der ehemaligen Dateline-Editionen sind nun irgendein Reality-Kram und das ehemalige Problem mit dem Genre-Verhältnis hat sich komplett umgedreht: Dramen laufen gut, Comedy ist im Programm praktisch nicht mehr vorhanden.
Wirlich überraschend ist, dass L&O: TBJ nicht verlängert wurde, da habe ich bis vorhin fest damit gerechnet, dass die Serie (wieder) für die Midseason eine Bestellung über 8 oder 13 Folgen erhält. Und mit ‚Committed‘ hatte man IMHO eine ganz solide, konventionelle Sitcom, welche im Programm dringend nötig gewesen wäre – angesichts der momentanen Lage von NBC kann ich auch diese Entscheidung nicht wirklich nachvollziehen.
Zu den neuen Serien: NBC ist wirklich verzweifelt. Nachdem man bereits vor Jahren aufgehört hat Sci-Fi/Fantasy-Serien ins Programm zu nehmen, soll es nun ‚Fathom‘ richten. Umso ironischer, als Kabelsender Sci-Fi inzwischen zu NBC Universal gehört. Zeichen dahingehend gab es allerdings bereits vor einiger Zeit, als sich NBC und Viacom wegen ‚The 4400‘ in die Haare kriegten – NBC wollte bei der zweiten Season bekanntlich Zweitausstrahlungsrechte (nach Erstausstrahlung bei der Kabeltochter USA), was Viacom ganz und gar nicht begrüsste. Scheint als solle ‚Fathom‘ nun diesen Punkt in der Planung ausfüllen – ob mehr als 13 Folgen produziert werden wage ich allerdings zu bezweifeln.
‚E-Ring‘ hat wohl gute Chancen zu einem der „Standards“ zu werden, die sich über drei oder vier Jahre im Programm halten werden… oder wird wie ‚Hawaii‘ nach einigen Folgen abgesetzt.
Bei ‚Inconceivable‘ frage ich mich allerdings, ob die Programmplaner alle auf Drogen waren, dass sie sich dazu haben hinreissen lassen. ‚Medical Investigation‘ war IMHO ganz OK, ein CSI-Klon gemischt mit etwas ‚Burning Zone‘ und brach bedauerlicherweise wegen ‚Numb3rs‘ stark ein. Was war die Evaluation zu ‚Inconceivable‘? „Welches heikle medizinische Thema wurde noch nicht zu einer Serie verwurstet? Schönheitschirurgie? Nö, da gibt es bereits ‚Nip/Tuck‘. Hey, wie wäre es mit künstlicher Befruchtung? Bestellt!“ Nächstes Jahr folgt vermutlich eine Serie über eine Abtreibunsklinik… next, please!
Bei den Comedys bin ich dagegen nicht einmal sicher, ob es sich lohnt etwas dazu zu schreiben, so schnell wie die wieder verschwinden werden *g*.
17. Mai 2005 um 01:33 Uhr
Kleine Korrektur: ‚Lost‘ läuft zwar um 20 Uhr, allerdings nicht dienstags, sondern mittwochs – zumindest noch bis nächste Woche! 😉 Falls die zweite Staffel von ‚Lost‘ also wirklich den 21 Uhr-Sendeplatz bekommen sollte, dann stehen die Chancen von ‚E-Ring‘ wohl nicht mehr ganz so gut, würde ich mal vermuten – andernfalls würde es eben ‚The Apprentice: Martha Stewart‘ treffen, wäre ja kein großer Verlust…*g*
17. Mai 2005 um 08:19 Uhr
Schade um MI…
Auch wenn ich mich langsam frage, ob wirklich JEDES Krankenhaus einen langen Raum mit großer Glaswand hat…
17. Mai 2005 um 08:35 Uhr
Bei „Fathom“ dachte ich zuerst an Frank Schätzings „Der Schwarm“.
„Fathom“ basiert ja auf den Comics von Micheal Turner, kennt die jemand? Die Covers sehen mehr nach feuchter Fantasy aus (pun intended).
17. Mai 2005 um 10:59 Uhr
Ich bin mir nicht (mehr) so sicher, dass NBCs „Fathom“ irgendwas mit der Comic Serie zu tun hat. Michael Turners „Fathom“ handelt von einer jungen Frau, die 1983 bei einer Segeltour im Meer ertrinkt und von „Aqua“, dem „Elemental Lord of Water“ von den Toten auferweckt wird. Seitdem sie ist eine Superheldin (echter Name Rebecca Golden), die Wasser in jeder Form manipulieren und auch sich selbst in Wasser verwandeln kann. Sie kämpft an der Seite von „Aqua“ gegen böse Dämonen und Zauberer … klingt also kaum nach einer NBC Serie.
17. Mai 2005 um 13:59 Uhr
SCRUBS auf der Reservebank? Ich fass es nicht…
17. Mai 2005 um 14:42 Uhr
Angeblich hat es nur terminliche Gründe. Star Schrägstrich Diva (j/k) Zach Braff darf diesen Sommer nämlich zwei Filmchen drehen. Siehe dazu diesen Link: http://www.time.com/time/columnist/poniewozik/article/0,9565,1062070,00.html.
Ich hoffe, das bedeutet trotz allem keine reduzierte Staffel. Das weckt nur böse Erinnerungen. (ED, Arrested Development).
Ich konnte mir auch vorstellen, dass sie einfach später mit dem Drehen beginnen wollen, weil für die aktuelle Staffel schließlich drei zusätzliche Scripts geordert wurden und diese Zeit sicher von ihrer Pause abging.
17. Mai 2005 um 16:17 Uhr
Irgendeine US-Newssite hat geschrieben (weiss leider nicht mehr welche — zuviele Sites abgegrast), dass Scrubs eine full season order über 22 Episoden erhalten hätte, aber eben lediglich etwas später starten würde (dafür dann ohne Wiederholungen). Warten wir mal ab…
17. Mai 2005 um 19:14 Uhr
Fathom, ja kenn die Comics und hab das auch in irgendeinem Feedback angemerkt, dass die Serie ähnlich klingt. Nach genauerem Plot-Studium muss ich aber sascha zustimme, die haben echt nur den Titel gemeinsam. Zu den Comedies „Four Kings“ klingt der Beschreibung bei Futon Critic nach gar nichtmal so schlecht, naja abwarten. Ansonsten für mich auch Fathom sehr interessant (Geek-Laster), der Preis für den bescheuersten Titel geht an E-Ring
21. Mai 2005 um 10:49 Uhr
Oh Gott, wenn E-RING ähnlich scheiße ist wie Threat Matrix, dann gut Nacht. Bratt konnte ich noch nie leiden und auch sonst interessiert mich die Serie überhaupt nicht.
FATHOM hört sich ganz gut an (und klingt wirklich irgendwie nach DER SCHWARM) und diese EARL Comedy auch, wenn auch in meinen Augen/Ohren nur wegen Jason Lee.